Pokaži NAM što čitaš!

by | lip 5, 2025 | Knjižnica

„Pokaži NAM što čitaš!“ je projekt  Podružnice Hrvatske udruge školskih knjižničara Bjelovarsko-bilogorske županije. Projekt se provodio prvu godinu, a osmišljen je s ciljem poticanja čitanja među učenicima osnovnih škola kroz razmjenu iskustava, predstavljanje pročitanih knjiga te razvoj kreativnog izražavanja. Ove godine sudjelovali su učenici četvrtih razreda iz tri županijske škole: Osnovne škole Garešnica, Češke osnovne škole Josipa Ružičke Končanica i Osnovne škole Veliko Trojstvo.

Završni susret održao se u školskoj knjižnici Osnovne škole Veliko Trojstvo. Osim razvijanja ljubavi prema knjizi i čitanju, učenici su imali prilike razvijati svoje komunikacijske i socijalne vještine druženjem s vršnjacima iz drugih županijskih škola. Svi učenici su vrlo vješto, kreativno i sigurno predstavili zanimljiva, nelektirna djela  te tako poticali druge učenike na čitanje iz užitka. Učenice Osnovne škole Veliko Trojstvo, područnog odjela Malo Trojstvo – Dorotea Pretković, Lucija Pretković i Lucija Ivanović – koje je pripremila učiteljica Adica Šimatović, predstavile su djelo Usvojili smo baku i djeda autorice Nene Lončar. Učenice su se likovno, literarno i glazbeno izražavale. Usmenim izlaganjem naglasile su važnost međugeneracijske solidarnosti i brige za starije članove.

Učenica Helena Vodjerek iz Češke osnovne škola Josipa Ružičke Končanica predstavila je Priče iz Biblije pomoću kamišibaji tehnike. Učenica je spojila priču i vizualni prikaz uz pomoć vjeroučitelja Tomislava Sanića i knjižničarke Višnje Veber Malina.

Učenici Osnovne škole Garešnica – Luka Bojčeta, Vid Crnković, Evelin Evaj, Leona Grgić, Marina Krupljan, Lora Pavlinovac, Tea Pejašinović i Klara Štokić predstavili su djelo Sanje Pilić Ema neustrašiva. Učenike je pripremila učiteljica Marija Vitez i knjižničarka Margareta Cvitanović. Učenici su izradili Booktrailer, te tako spojili živu riječ s digitalnom tehnologijom, kako bi iznijeli glavnu misao djela: „Obitelj je važna, jaaako važna.“

Nakon predstavljanja pročitanih djela učenici su pogledali unutarnje i vanjsko uređenje škole. Zatim su sudjelovali u kreativnoj radionici koju je organiziralo Društvo „Naša djeca“ Veliko Trojstvo, gdje su oslikavali platnene torbe, koje su nosili doma. Ova aktivnost potaknula je maštovitost i kreativnost, te dodatno obogatila završni susret.

Na samoj završnici proveden je anketni upitnik za učenike o čitateljskim navikama i anketni upitnik za učitelje, kako bi se dobile smjernice za dalje i unaprijedio projekt. Ohrabrujuće je da je 50 % učenika odgovorilo na pitanje: „Čitanje koje je obvezna lektira doživljavam kao mogućnost da naučim nešto novo.“ Kao svoje omiljene knjige naveli su Dnevnik Pauline P., Izadora Moon ide na školski izlet autorice Harriet Muncaster, te vječne klasike: Vlak u snijegu i Čudnovate zgode šegrta Hlapića. Na pitanje: „Što biste istaknuli kao posebnost projekta?“ učitelji su izdvojili slobodan izbor knjiga i način prezentacije, druženje učenika te dodatnu motivaciju za čitanje.

Ovaj je projekt spojio kreativnost i druženje učenika, te se upravo u tome krije prava ljepota projekta. Neka tako ostane i dalje.

PROČITAJTE JOŠ…

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content