Čitanje ne poznaje granice/Branje ne pozna meja

by | svi 20, 2025 | Knjižnica, Vijesti

Učenici  četvrtog razreda matične škole, njihova učiteljica Spomenka Pavšek i knjižničarka sudjelovali su međunarodnom hrvatsko-slovenskom projektu Čitanje ne poznaje granice/ Branje ne pozna meja, u kojem naša škola sudjeluje osmu godinu za redom. Projektne aktivnosti trajale su tijekom cijele nastavne godine, a naglasak je na poticanju čitanja hrvatskih i slovenskih autora. Naši učenici čitali su djelo Andreja Rozmana Roze: Kako je Oskar postao detektiv, dok su njihovi čitali djelo Mire Gavrana: Sretni dani.  Osim poticanja čitanja , projektnim aktivnostima razvijaju se jezične i socijalne vještine, te povezivanje djece iz različitih kulturnih sredina kroz zajedničko čitateljsko iskustvo. Kako je Oskar postao detektiv sastoji se od tri priče o dječaku Oskaru koji rješava tajanstvene situacije, potičući logičko razmišljanje i domišljatost. Slovenski učenici petog razreda i njihova učiteljica Janja Hunjet čitali su i kreativno obradili roman za djecu Sretni dani poznatog hrvatskog autora Mire Gavrana. Djelo kako je Oskar Postao detektivi obrađen je slikarskom tehnikom izrade portreta Oskara.  Učenici su uglavnom pastelnim tonovima oslikavali portret glavnog junaka priča,  dječaka Oskara. Nakon toga učenici su  pisali potjernice, tražilice i tjeralice za kriminalcima koji su počinili zločine u različitim gradovima Hrvatske. Dok su neki učenici radnju smještali u Sloveniju. Učenici su proučavali disleksiju i izradili nekoliko plakata. Učenici su također izradili draguljarnicu i uprizorili igrokaz o krađi u draguljarnici. U aplikaciji Plickers igrali su kviz koji je izrađen na temelju priče Kamen mudrosti. Igra se tako da učitelj postavlja pitanja, a učenici odgovaraju pomoću kartica s QR kodovima koje drže u zraku. Pomoću qr kodova su istraživali o Sloveniji, Ptuju i malom mjestu Markovci, u kojem se nalazi naša partnerska škola. Dogovorili smo se da se 19.svibnja vidimo uživo u Osnovnoj školi Markovci i u učionici petog razreda razmijenimo dojmove o pročitanim djelima. Naši domaćini su se pokazali izrazito srdačni i gostoljubivi domaćini. Dočekala nas je učiteljica Janja Hunjet i njezin peti razred, zatim njihov knjižničar Milovan Milunič,  te ravnatelj mag. Ivan Štrafela. Nakon početnog upoznavanja, predstavljanja sebe i svojih izvanškolskih aktivnosti učenici su se družili uz društvene igre u učionici i na vanjskom igralištu. Zatim je uslijedilo predstavljanje projektnih aktivnosti. Osim projektnih aktivnosti naši učenici su predstavili i našu domovinu, njezine specifičnosti i ljepote: grad Dubrovnik, Split, Nacionalni park Plitvička jezera, Nacionalni park Krka, Zagreb, dvorac Trakošćan, Tabor kod Varaždina, Vukovar. Pokazali smo i predstavili specifičnosti Bjelovara i Velikog Trojstva. Njihovi učenici su prezentirali specifičnosti škole, poveli nas u obilazak. Prisustvovali smo susretu s poznatom ilustratoricom Urškom Stropnik Šonc. Razgledavali smo mjesto, posjetili Etnografski muzej i postavu o maškarama. Našim je učenicima osobito bio zanimljiv Korant, glavna maska pokladne povorke. Naši domaćini poveli su nas u obilazak Ptuja, čije je osobitosti i stari dio grada predstavila gospođa Viktorija, prijateljica knjižničara Milovana. Viktorija radi u turističkoj agenciji, pa je zaista bila detaljna u opisivanju znamenitosti Ptuja. Najviše nas je oduševio pogled sa Starog Grada.

Sudjelovanjem u ovom projektu učenici su ne samo razvijali čitateljski navike i ljubav prema knjizi, već su kroz razne aktivnosti poticali kritičko mišljenje, kreativnost, timski rad i međukulturnu suradnju. Kroz upoznavanje hrvatskih i slovenskih književnih djela, susrete s autorima i kulturne razmjene, učenici su proširili svoje spoznaje i vidike, učili o različitostima i sličnostima dviju zemalja te jačali međuljudske odnose. Zahvaljujući našim divnim susjedima, veselimo se nastavku projekta i nekim novim druženjima.

PROČITAJTE JOŠ…

MAJČIN DAN I SVJETSKI DAN PISANJA PISAMA

MAJČIN DAN I SVJETSKI DAN PISANJA PISAMA

Učenici 7.a su za vrijeme nastave hrvatskog jezika u sklopu obrade nastavne jedinice Pismo, obilježili Svjetski dan pisanja pisama te napisali pisma svojim majkama u kojima su im izrazili svoje osjećaje zahvalnosti te čestitali Majčin dan. Svjetski dan pisanja pisama...

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content