preskoči na sadržaj

Osnovna škola Veliko Trojstvo

Login
Upisi u prvi razred

 

KAMO NAKON OSNOVNE ŠKOLE?

Energetska obnova PO Šandrovac

Naš časopis CVRČAK

Očitavanjem koda otvaraju vam se

police s digitalnim izdanjima školskog časopisa CVRČAK

SPONZORSTVO

 

Javni pozivi

JAVNI POZIVI ZA OGRANIZACIJU IZLETA

Prazni obrasi javnih poziva

NOVA e-mail adresa škole

ured@os-veliko-trojstvo.skole.hr

 

DJEČJA PRAVA

DRVOKOD

 

 

"Ono što vodi i vuče svijet, nije vlak nego ideje." 

 Victor Hugo

Tražilica
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Posjeti i ovo

Obrazovanje

Za djecu i roditelje

 

 

 

ISPRIČNICE

Poštovani roditelji!

Ovdje možete preuzeti ispričnice za opravdavanje izostanaka učenika od strane Vas roditelja!

Priloženi dokumenti:
ISPRICNICA RODITELJA.docx

Odabrani udžbenici
Idemo u srednju!!!

Pravilnici

klikni - poveznica

POVJERENIK ZA INFORMACIJE RH

Priloženi dokumenti:
STATUT WEB 2020..pdf
statutskole-2015 STATUT.pdf
ODLUKA O IZMJENAAMA STATUTA.pdf
pravilnik-o-radu-novo-2015 1 .pdf
Odluka o etickom kodeksu neposrednih nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti.pdf
Odluka o kucnom redu.pdf
Poslovnik o radu skolskih vijeca.pdf
Pravilnik o radu sk. knjiznica OS.pdf
Pravilnik o zastiti i obradi arhivskog i registraturnog gradiva.pdf
PRAVILNIKO UNUTARNJEM USTROJSTVU.pdf
ZASTITA OD POZARA.pdf
Plan javna nabava 2012.xls
Plan javna nabava 2013..xls
Plan javne nabave 2014..xls
Pravilnik o izvodenju izleta ekskurzija.pdf
Plan javne nabave 2015.xls
Zavrsni 2014 fina.xls
Plan nabave 2016.xls
Zavrsni 2015. fina.xls
Plan javna nabava 2017.xls
STATISTICKO IZVJESCE O JAVNOJ NABAVI 2016..pdf
ZR 2016.xls
PRAVILNIK O JEDNOSTAVNOJ NABAVI.pdf
Biljeske uz zavrsni racun 2017..doc
Zavrsni racun 2017..xls
Plan javna nabava 2018. 2.xls
Zavrsni racun 2018..xls
Biljeske uz zavrsni racun 2018..pdf
Plan javna nabava 2019 2 (2).xls
PROCEDURA PRACENJA I NAPLATE PRIHODA I PRMITAKA.pdf
PRAVILNIK O ZAPOSLJAVANJU.pdf
Zavrsni racun 2019..xls
Zavrsni racun 2020..xls
BILJESKE 2020.doc
Fin.izvjesataj 06-2021.xlsx
pravilnik o radu 2019..pdf
PRAVILNIK OPOSTUPKU ZAPOSLJAVANJA TE PROCJENI I VREDNOVANJU KANDIDATA ZA ZAPOSLJAVANJE (1).pdf
Zavrsni racun 2021..xls
Biljeske uz zavrsni racun ‏ 2021.pdf
Godisnje izvjesce ZPPI 2022..pdf
Zavrsni racun 2022..xlsx
BILJESKE uz zavrsni racun 2022..doc
OBRAZAC POLUGODISNJEG FINANCIJSKOG IZVJESCA 2023..xlsx
Pravilnik o radu.pdf
Kucni red 2023. godina.pdf
Proracun 2018 rashodi.pdf
Proracun 2018 prihodi.pdf
Proracun 2019 prihodi.pdf
Proracun 2019 rashodi.pdf
Izmjene 2020 prihodi vp.pdf
Izmjene 2020 prihodi.pdf
Izmjene 2020 rashodi vr.pdf
Izmjene 2020 rashodi.pdf
Proracun 2020 prihodi.pdf
Proracun 2020 rashodi.pdf
Proracun 2021 prihodi.pdf
Proracun 2021 rashodi.pdf
Izmjene 2022 prihodi vp.pdf
Izmjene 2022 prihodi.pdf
Izmjene 2022 rashodi vr.pdf
Izmjene 2022 rashodi.pdf
Proracun 2022 prihodi.pdf
proracun 2022 rashodi.pdf
Proracun 2023 prihodi.pdf
Proracun 2023 rashodi.pdf
Plan javne nabave 2018. godina.xlsx
Plan javne nabave 2019. godina.xlsx
Plan javne nabave 2020. godina.xlsx
Plan javne nabave 2021. godina.xlsx
Plan javne nabave 2022. godina.xlsx
BILJESKE 12-2023.doc
Obrasci financijskih izvjestaja v 8.1.3.xlsx
Plan 2023 prihodi.pdf
Plan 2023 rashodi.pdf
Odluka o prihvacanju izvjesca o financijskom poslovanju.pdf
Registar ugovora 2023..pdf
Plan javne nabave za 2024. godinu.xlsx
Statut Osnovna skola Veliko Trojstvo.pdf

Sigurniji Internet
Mali priručnik za sigurniji Internet
Brojač posjeta
Ispis statistike od 18. 2. 2010.

Ukupno: 2443092
Ovaj mjesec: 1321
Ovaj tjedan: 257
Danas: 8
Online rječnik

Kliknite na papigu

i odvest će vas do online rječnika!

Korisni savjeti.....
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Mentalne ( kognitivne) mape
Autor: Sanja Husnjak, 13. 10. 2011.

Mentalna mapa je vizualno sredstvo koje nam prikazuje kako mozak razmišlja.

Kognitivne mape spadaju u vještine organizacije teksta i dio su vještina samostalnog učenja.
Izravno utječu na spoznaju. Unapređuju je na najbolji mogući način.
Mape kao poseban način organiziranja tih stotina podataka dio su vještina samostalnog učenja.
Spadaju u kategoriju vještina kojima se organizira i elaborira udžbenički tekst. Nazivaju se još i mapama uma ili kognitivnim mapama. Spominju se danas u mnogim knjigama kao put do uspješnijeg učenja.


Mape su jedan od doista pametnih načina da se razvije samostalnost u učenju, a posredno i uspjeh u učenju. Organizirajući informacije na ovaj način djeca stječu dragocjena iskustva o važnosti specifičnog vizualnog predstavljanja gradiva koje žele naučiti.
Isto tako, na ovaj način postaju svjesna svog stila učenja što im donosi više razumijevanja i više uvida u ono čemu služe informacije koje moraju zapamtiti. Praveći mape otkrivaju bitna svojstva  riječi kojima se služe, uče o njihovim međusobnim odnosima, počinju intenzivno i sami razmišljati o riječima, stvarajući nove asocijacije na njihova značenja koje će omogućiti bolje dugotrajno pamćenje.
Novi pojmovi dakle, bivaju zapamćeni u asocijativnom slijedu slika, riječi i značenja koje je dijete samo stvorilo praveći jednu takvu mapu.
Time stvaraju strukturu gradiva kao sheme, ponekad i prave priče čije su konture sami osmislili. Naučeno postaje aktivni dio spoznaje, a ne samo hrpa informacija pohranjena u pamćenju koje će se aktivirati samo na razini površnog prepoznavanja, neki puta niti to. Rijetko na razini stabilnog pamćenja koje je dostupno i na koje se lako nadograđuje novo znanje.

Znati samostalno učiti znači da netko može:

1. U tekstu: Organizirati podatke iz teksta po načelu bitnoga. Napraviti skicu odnosa među pojmovima i činjenicama izdvojenima iz teksta.

2. U matematičkim zadacima ili u prirodnim znanostima: Odrediti što je problem kojeg treba riješiti u matematici ili prirodnim znanostima, dati mu matematički oblik i riješiti ga.

3. U pisanju sastavaka: Napisati opis nekog doživljaja ili događaja, znati uobličiti svoje razmišljanje o nekoj temi iz gradiva ili općenito.

4. U zapamćivanju: Znati kako nešto zapamtiti, kako to održavati u svojem dugotrajnom pamćenju.

5. U vještinama mišljenja: Znati što znači kritički misliti o nečemu, znati postaviti neku tvrdnju i obrazlagati je iznošenjem činjenica ili daljnjih razmišljanja koja je potvrđuju, znati odrediti suprotnosti i sličnosti među pojavama da može mijenjati vlastito motrište za nešto što promatra i o čemu razmišlja.

6. U vještinama metakognicije: Poznavati svoje misaone vještine: svoju pažnju, način prikupljanja informacija, znati što znači nešto razumjeti, moći odrediti koliko dobro nešto razumije, poznavati svoje ciljeve u nekoj misaonoj aktivnosti, znati koliko je dobro nešto naučio(la), znati razlikovati pamćenje prepoznavanja i dosjećanja od sigurnog dugoročnog pamćenja.

7. U pokazivanju znanja: Znati kako u usmenom odgovoru najbolje istaknuti ono što je bitno, kako se jasno i pravilno izražavati, znati kako se pišu testovi znanja.
Kognitivne mape su prikaz informacija iz nekog teksta na vizualno organiziran način.

Kako izraditi mentalnu mapu?


1. Uzmite papir A4 formata ili veći i okrenite list vodoravno. Počnite crtajući obojani crtež na sredini papira (ili ) naslov, koji predstavlja temu mentalne mape.
    Prikaz treba biti 3-5 cm visok i širok.
2. Koristite bar 3 boje u prikazu, nemojte ga uokvirivati, dopustite da ima svoj prirodni oblik.
3. Nacrtajte ili napišite glavne teme mape na debelim granama koje izlaze iz središnjeg pojma.
    Pišite tiskanim slovima riječi na grane koje su dugačke točno koliko i riječi same. Glavne grane neka vijugaju kao prave grane na stablu. Direktno ih spojite sa središnjim prikazom.
4. Dodajte druge glavne grane oko teme. Počnite dodavati drugi nivo podataka, riječi i crteža koje proizlaze iz glavnih podnaslova. Spajajuće grane su sad tanje a riječi sitnije.
5. Dodajte treći ili četvrti nivo podataka ako ih ima onako kako vam dolaze na pamet.
    Koristite se crtežima kroz cijelu mapu.
6. Dodajte prikaz na svim glavnim granama koji bi predstavljao ključnu temu ili ključnu riječ na mapi.
    Možete se koristiti slikama, skicama, uzorcima, oblicima, simbolima, zalijepite slike itd.
7. Radite je trodimenzionalno, dodajući okvire i dodajući oko riječi i prikaza dubinu.
    Koristite boje kroz mapu, maštovito. Koristite se strelicama, isprekidanim linijama i dr načinima da bi prikazali povezanost nekih pojmova na različitim granama, ako postoji.
8. Ako vam ponestane prostora ne radite novu mapu već zalijepite dodatni papir gdje treba. Možete upisati redni broj kod glavnih grana da bi odredili slijed materije.
    Ako ste nešto zaboravili lako nadopišite kasnije kad se sjetite. Ne morate dodavati podatke određenim redoslijedom.
    Razvijte svoj stil.

Kod mentalnih mapa je dobro to što one nisu definitivno gotove. Uvijek možete naknadno nadopisivati i crtati na njih.



Izvor: http://www.bebe-i-mi.com


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju